Προνηπιαγωγείο & Νηπιαγωγείο
Σκοπός του Προνηπιαγωγείου & Νηπιαγωγείου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, είναι να βοηθήσει τα νήπια να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η διαθεματική διδακτική προσέγγιση είναι πολύτιμη, γιατί παρέχει ευκαιρίες να ενοποιηθούν και να εννοιοποιηθούν όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος. Η διαθεματική προσέγγιση βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν πώς σχετίζονται οι διαφορετικές αρχές πολλών διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων. Οικοδομεί σχέσεις μέσα στη γνώση, επιτρέπει την αυθεντική μάθηση και ενθαρρύνει την επίλυση προβλημάτων. Υποστηρίζει τα παιδιά σε μια ποικιλία τρόπων συνεργασίας και αλληλεπίδρασης. Όταν τα παιδιά μοιράζονται συναισθήματα και εμπειρίες κατά την ανάπτυξη ενός θέματος, η συμμετοχή τους είναι διασφαλισμένη.
Τα παιδιά υποβοηθούνται στο να αναγνωρίζουν τη σχέση ανάμεσα στο περιεχόμενο και τις δεξιότητες, ανάμεσα στο σχολείο και τον κόσμο. Οι ατομικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα γίνονται σεβαστά και τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης.
Γιατί επενδύουμε στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και στην δημιουργία διαφορετικών ομάδων δράσης;
Οι διαφορετικές ομάδες δράσης προσφέρουν στα παιδιά πλούσια επικοινωνία και μια δυναμική στις συναλλαγές. Βοηθούν στις ανακαλύψεις, τις ανατροφοδοτήσεις, διευρύνουν το μυαλό των μικρών παιδιών και ενεργοποιούν τη σκέψη τους. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να φέρνουν στο σχολείο εμπειρίες από την καθημερινή τους ζωή και έτσι το καθένα νιώθει ότι συνεισφέρει στην ομάδα. Βιώνουν τη συνεργατική μάθηση ως παιχνίδι και δουλειά.( Buckley, 2000)
Τα παιδιά οικοδομούν τις γνώσεις τους για τον κόσμο χρησιμοποιώντας την ιδέα ενός άλλου ή ανακαλύπτουν ένα καινούριο, απάτητο μονοπάτι. Ένα κινέζικο ρητό αναφέρει: “ Αν σου δώσω ένα κέρμα και μου δώσεις κι εσύ ένα κέρμα, θα έχουμε και οι δύο από ένα κέρμα. Αν σου δώσω όμως μια ιδέα και μου δώσεις και εσύ μια ιδέα, τότε θα έχουμε και οι δύο από δύο ιδέες.”