Α’ κύκλος δραστηριοτήτων – “Ευ ζην”
Τίτλος : “Κυκλοφοριακή Αγωγή”
Σ΄ένα τόσο ενδιαφέρον και βιωματικό πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής , τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με πολύ ενθουσιασμό και κατέκτησαν την γνώση του να κυκλοφορούν σωστά και με ασφάλεια στην πόλη.Τα παιδιά συνειδητοποίησαν την αναγκαιότητα της ύπαρξης και τήρησης του Κ.Ο.Κ για την αποφυγή κάποιου ατυχήματος. Έμαθαν ποια οχήματα είναι έκτακτης ανάγκης και ποιο πρέπει να καλούμε σε κάθε έκτακτη περίπτωση. Έφτιαξαν ομαδικές εργασίες και έπαιξαν παιχνίδια, ώστε η σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά να γίνει τρόπος ζωής.
Τέλος , για να ολοκήρώσουμε τη δράση, επισκεφτήκαμε το Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής και εφαρμόσαμε όσα μάθαμε.
Β’ κύκλος δραστηριοτήτων – “Φροντίζω το περιβάλλον”
Τίτλος : “Φυσικές καταστροφές”
Μέσα από τις οργανωμένες δράσεις και τα παιχνίδια, τα παιδιά κατανόησαν ποιες είναι οι φυσικές καταστροφές και την διαφορά τους με τις ανθρώπινες. Εξηγήσαμε πως προκαλούνται οι φυσικές καταστροφές και αφιερώσαμε χρόνο για να μάθουμε να προφυλασσόμαστε από αυτές. Τονίσαμε την σημασία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης μεταξύ των ανθρώπων, όταν συμβεί μια φυσική καταστροφή. Τέλος, δείξαμε τρόπους πρόληψης και προετοιμασίας, ώστε να νίωθουμε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε μια φυσική καταστροφή.
Γ’ κύκλος δραστηριοτήτων – “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ”
Τίτλος : “Ίδιοι, μα και διαφορετικοί, όλοι ίσοι!”
Βασικός μας στόχος σ αυτόν το θεματικό κύκλο ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια της διαφορετικότητας. Μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο σε γεγονότα και συνήθειες της καθημερινής ζωής των παιδιών, τα ίδια μπόρεσαν να ξεχωρίσουν τι σημαίνει να είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά παρόλα αυτά να έχουμε τα ίδια δικαιώματα. Παρατηρήσαμε τις διαφορές μας αλλά και τις ομοιότητες μας με παιδιά από όλο τον κόσμο. Ασχοληθήκαμε με τα δικαιώματα και τις ιδιαιτερότητες όλων των παιδιών . Τέλος, μάθαμε πως ο καθένας μας είναι μοναδικός !
Δ’ κύκλος δραστηριοτήτων – “Δημιουργώ και καινοτομώ”
Τίτλος : “Επαγγέλματα συγχρονα και παραδοσιακά”
Το διδακτικό σενάριο που ακολουθήσαμε αποτέλεσε μια διαθεματική προσέγγιση με κεντρικό άξονα τα σύγχρονα και παραδοσιακά επαγγέλματα. Τα επαγγέλματα είναι ένα θέμα οικείο σε όλα τα παιδιά, που δίνει την ευκαιρία για πολλές διερευνήσεις και δραστηριότητες που συνδέονται με όλες τις μαθησιακές παροχές. Η μελέτη του μπορεί να οδηγήσει στην προσέγγιση πληροφοριών και γνώσεων που συνδέονται με τη γλώσσα, τη μελέτη περιβάλλοντος, τα μαθηματικά, τη δημιουργία και έκφραση και την τεχνολογία, προάγοντας την ολόπλευρη σωματική, συναισθηματική, νοητική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Ο Η/Υ χρησιμοποιείται ως εργαλείο ανακάλυψης, δημιουργίας και έκφρασης στο πλαίσιο των καθημερινών, συλλογικών τους δραστηριοτήτων.