Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια εκπαιδευτική και ψυχαγωγική δραστηριότητα, η οποία συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι.
Τα παιδιά όταν συναρμολογούν και προγραμματίζουν ρομποτικές κατασκευές, έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν γνώσεις με εμπειρικό – βιωματικό τρόπο σε πολλές γνωστικές περιοχές, αλλά ταυτόχρονα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν και πολλές προσωπικές ικανότητες- δεξιότητες.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ:
- Φυσική ( κίνηση, τριβή, δυνάμεις, ενέργεια)
- Μαθηματικά – Γεωμετρία ( αναλογίες, επιφάνειες, μέτρηση μήκους, περίμετρος, γωνίες)
- Μηχανική (κατασκευή, συναρμολόγηση, εύρεση μηχανικών λύσεων, ισορροπία)
- Προγραμματισμός ( εισαγωγή στη λογική του αλγόριθμου, ψηφιακή νοημοσύνη)
Τα μαθήματα ακολουθούν το μοντέλο εκπαίδευσης S.T.E.M. Ο όρος “S.T.E.M. ( SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING AND MATHEMATICS) είναι το ακρωνύμιο για τα αντικείμενα που αναφέρονται στην Φυσική, την Τεχνολογία, την Μηχανική και τα Μαθηματικά. Η συγκεκριμένη προσέγγιση ενοποιεί όλες αυτές τις θεματικές περιοχές. Η ρομποτική είναι μια από τις πιο σημαντικές S.T.E.M. Δραστηριότητες.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ:
- Ομαδική εργασία ( συνεργασία με συμμαθητές, επίτευξη ομαδικών στόχων, ανάληψη ρόλων στην ομάδα)
- Ορθολογική σκέψη ( σχεδίαση, συναρμολόγηση, προγραμματισμός, δοκιμή, αξιολόγηση)
- Αυτοπεποίθηση – Αυτοεκτίμηση ( επίτευξη στόχων, θετική ανατροφοδότηση)
- Δημιουργικότητα – Φαντασία ( διαχείριση χρόνου , έργου και πόρων)
- Αντίληψη – Παρατηρητικότητα ( εύρεση και διαχείριση σφάλματος σε στάδια συναρμολόγησης και προγραμματισμού)
- Καινοτομία – ερευνητικό πνεύμα ( νέες ιδέες για κατασκευές και δυνατότητες)
Ξεκινώντας το ταξίδι από την προσχολική ηλικία εντάσσουμε προαιρετικά το μάθημα της ρομποτικής στον παιδικό σταθμό (παιδιά >3 χρόνων) χρησιμοποιώντας πακέτα Early Simple Machines και Steam Park της Lego, καθώς και τις έξυπνες μέλισσες (Bee Bots & Blue Bots).
Στο Προνηπιαγωγείο και Νηπιαγωγείο το μάθημα της ρομποτικής μπαίνει υποχρεωτικά στο πρόγραμμα μια φορά την εβδομάδα και τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το ρομποτικό ποντίκι, τα ρομπότ Botley και Kids First Coding & Robotics και την γλώσσα Προγραμματισμού Scratch Junior.
Συμμετέχουν ενεργά στον Ετήσιο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO και έχουν ήδη διακριθεί με τίτλους.